tisdag 8 oktober 2013

orkar inte mer. lurad igen...skade varning i slutet

åter lurad, hur orkar man.
skickar min mobil får tillbaka en stulen, hotar med polisanmälan, får tillbaka mobilen på posten, kollar att allt är som det ska. sen skickar jag tillbaka hans. ville egentligen inte göra det. men om jag gjorde en anmälan mot honom så kunde jag bli anmäld för att jag inte kollade upp innan jag fick mobilen att den var stulen. så det fick vara.

andra besvikelsen var när jag hittat en person som ville byta, vi träffades, men han tyckte min hade för många småskador. annars hade hans mob varit perfekt.
hemma  sen skriver jag till polisen som ville köpa mob, men av de bilder jag skickade i helgen tyckte han att den såg för sliten ut. var fan tror folk egentligen, jag har haft min iphone 9 mån.

så i fre den 4 okt, trodde jag verkligen jag hade hittat en seriös köpare, hon får mina bankuppgifter, hon själv skulle sätta in pengar från london. hon efter jag gett henne bankuppgifterna, skrev hon att hon satt in 3800 på mitt konto, men jag skulle bevisa först att paketet med telefonen var skickad. det gjorde jag med bild i ett mejl till hennes bank i london och fick klartecken i fre kväll. (4/10)
pengarna skulle komma in lör 5 okt kl 13. inga pengar. mejl från hennes bank, alla aviseringar av pengar hadde blivit uppskjutna till mån 7 okt. då vid 13 skulle jag få mina pengar.
fortfarande idag den 8 okt inga pengar.
då får jag ett mejlk att banken vill att jag sätter in ytterligare 3200 kr för att jag ska få mina 3800, för banken i england hade en limited gränns på 7000kr. men sverige har inget sådan så de kunde ta emot mina pengar.
jag hade 48 timmar på mej att förra över 3200.

jag försökte återkalla paketet idag när jag var å handlade på postens företagsservice. men det gick inte. storbritanien har någon regel med att de inte gör några återtagningar. å paketet skickades igår, från sverige.

jag har polisanmält händelsen, och jag satte inte in 3200 extra, det lät så skumt. och jag skulle skicka det till någon person i banken. jag har även anmält mobil på 3 försäkringar, men när jag ringde dem trodde de inte att det skulle gå igenom. jag har blivit utsätt för bedrägeri. och 3 trodde inte försäkringen täckte det, jag hoppas verkligen de för då kan jag få en ny mobil.

jag stod å tårar när vi var vid posten och fick veta att det inte gick att återkallla paketet. grät hela vägen hem och även hemma när jag pakade upp mina varor. det enda jag tänkte på att jag ville skära mej sönder  å samman och kommer förmodligen göra det, har i skrivandes stund(19.35), ångest ångest ångest.

jag hatar att jag e så godtrogen och tror att alla är snälla å att ingen skulle vell lura en. men detta e andra gången jag blir totallt fönedrad, och jag har bara mej själv att skylla. jag gick på det en gång, trodde jag var försiktik, och kollade allt, men blev lurad igen.

men jag har även IMEI spärrat mobilen, så hon kommer inte kunna använda den.

tyvärr sant men säkert, nu går jag in på toan och förbereder en rakhyvel, vet att det kommer kännas bättre en stund, kanske några dagar. jag vet att det inte e bra. å jag tänker inte åka in å sy, jag lägger om det själv.

jag orkar inte med all denna skiten nu, det får vara nog.egentligen borde jag vell vara glad att jag har en mob som funkar, även om man skriver med T9. kan bara ringa å messa.

adjös för en stund,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar